CURL BOOSTER

Många brukar fråga mig hur jag får så fina lockar i mitt hår...
Så här kommer ett litet stylingtips till er lyckligt lottade människor med självfall i håret!
Det är många som har tendens att få väldigt lockigt hår. Men få vet om det! Har du lite självfall i håret är det enkelt att fixa naturliga lockar med bara stylingprodukter.
Först och främst så är det bra att veta att alla lockiga hår behöver mycket fukt. Därför är det bra att köpa ett fuktgivande schampoo, balsam eller inpackning.
När man torkar håret med fön så blåser man oftast ut alla lockar som man egentligen kan få. Det gäller att låta håret självtorka som är hemligheten!
Efter att jag har duschat så sprayar jag i lite Curl Booster från Hårologi. (Finns bara att köpa på frisörsalong) Detta är min räddare i nöden. Den går att använda i både torrt och fuktigt hår. Men funkar bäst i fuktigt!
Här kan ni se skillnaden!


Direkt efter duschen ser man att håret faller lite lätt. Men jag har bara kammat igenom det med mina fingrar




Sprayar i Curl Boostern i håret och kramar det lite lätt (Det är ingen mousse)



Såhär enkelt är det. Nu låter jag bara håret självtorka!












 


Kommentarer
Postat av: paij

sv: ja snygga är dom ju!

vad var det du sa, dom fanns inte i din storkel eller?

2010-06-18 @ 18:56:36
URL: http://rubyredlips.blogg.se/
Postat av: Anna

den måste definitivt införskaffas!

Fast det får vänta.. måste klippa av mig håret först..



Tänkte faktiskt fråga dig (om det går bra)..

Jag är extremt trogen min frisör, men hon är dyr (och jag bor inte hemma längre) så jag har inte varit till frisör på snart 2 år (y) ! Syrran har tagit topparna på mig kanske 4 ggr?...



Håret går väl ner till boobsen nu ungefär. Är slitet som faen nertill (plattar & förnar i stort sett aldrig dock). Känns som om jag måste klippa av minst en dm! Har dock ingen aning om hur det ska se ut eller så..(frisyrmässigt)



Du är ju utbildad så ;) tips & råd, vad bör jag ha för frisyr (vad passar min ansiktsform)? jag låter det helst bara självtorka, stylar extremt sällan med (typ lite hårspray på helgen kanske)..



tänkte spara ihop till ett frisörbesök innan hösten (lång tid dit, men då har det gått precis 2 år, höhö)



Ja, det var det.. Vore schysst om du kunde hjälpa till =)



ha en bra helg ^^

2010-06-18 @ 19:31:12
URL: http://banna.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej! Funkar det där bra och vad kostar det? Jag har nämligen ganska mycket lockar/vågor i håret, men det blir bara frissigt när jag låter de självtorka.

2010-06-18 @ 19:57:44
URL: http://carro.blogg.se/
Postat av: Michaela | foto, bloggdesign & vardagsliv

gu va fint ;o

2010-06-18 @ 23:24:40
URL: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Vet du vart den finns att köpa i Umeå? :)

2012-02-02 @ 15:40:10
URL: http://hannaangman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan