100 000

Idag har det varit två nyheter som fastnat i skallen på mig.

1. Gudrun Shyman bränner upp 100 000kr.
2. Alex Shulman har en bikini på sin ettåring.


Vi börjar med nyhet nummer 1. Så jävla onödig grej bara. Grilla upp 100 000kr för att protestera mot att kvinnor har lägre löner. Tänk om man kunde ha skänkt 100 000 kr till djur istället. Eller någon som faktiskt behöver pengarna. Visst är det synd att kvinnor ska ha lägre löner än män, MEN tänk på de som inte tjänar några pengar alls.

Nyhet nummer 2... Jag förstår faktiskt inte vad som är grejen med att bebisar inte ska ha bikiniöverdel på sig. Ja, jag skrev det: INTE. Läste kommentarerna i hans blogg och jag tyckte synd om killen. Så himla elaka människor det finns. Är man helt sjuk i huvudet om man sätter på en bikiniöverdel på en bebis? Jag tycker bikiniöverdel är varken rätt eller fel. No big deal liksom. Att däremot köpa BH:ar och stringtrosor till sina barn är sjukt. Det kan man bli upprörd över. Visst att barn ska vara barn så länge de kan, men jag tror inte att en bikiniöverdel kommer förstöra barnets framtid. Eller vad tror ni?










Kommentarer
Postat av: Sofia

Håller absolut med dig om bikinin, stor grej liksom? Och nu för tiden finns det gott om peddon som får en sak mindre att titta på iallafall. Åh, riktigt skumma i huvvet är en del människor alltså. Tror knappast att de skulle gått fram till Sculman och sagt det direkt till honom.



sv; jo jag trivs faktiskt bra :) lite ensamt ibland och lite hemlängtan ibland men så är det ju i början! Vad kul att du ska börja jobba :) fick både du och sara jobb där eller hur blev det?



Ja, helt sjukt fin design :) han är så söt!

2010-07-07 @ 00:00:37
URL: http://sofiaslivsstil.blogg.se/
Postat av: R O R A . S E

Håller med ang Shulman.

2010-07-07 @ 13:21:51
URL: http://rora.se/
Postat av: ellinor

tycker mer att det är fel på människorna som sexualiserar en ETTÅRING, herregud! Skulle aldrig tänka i sexistiska banor när jag ser en ettåring så tycker mer att dom är sjuka, faktiskt :S

2010-07-07 @ 13:57:54
URL: http://hittaclownfisken.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan