PÅ MACKAN

Som många av er kanske redan vet så äter ju inte jag griskött. Men idag har jag ätit salami på mackan. Men inte vilken salami som helst, utan en vegetarisk salami!
Mamma hittade dessa pålägg sist då hon var och handlade. Sjukt nice.

Den smakar (som jag minns) riktig salami gjorde. Dock är den inte lika "fast" i konsistensen. Den här går sönder väldigt lätt då du försöker ta ur den ur förpackningen. Men tar man en kniv och försöker bända upp den så är det inga problem!



Idag är det ännu enklare att byta ut sina måltider mot vegitariska rätter än förr. Är själv inte vegetarian men äter inte griskött. (dock inte av religösa skäl utan jag såg farmen på tv då jag var liten...)
Tänk om alla i hela världen kunde dra ner på alla kötträtter till max 4 måltider i veckan. alltså inte 4 dagar utan 4 måltider. (Frukost, lunch eller middag) Tänk hur mycket djur som inte skulle behöva slaktas! Då kanske man skulle kunna låta de djur som väl ska slaktas ha ett värdigare liv innan de går till slakt. Visst?













Kommentarer
Postat av: aye

Hejhej^^

Allt bra med dig?

2010-08-11 @ 14:20:00
URL: http://ayealfayadh.devote.se
Postat av: Angelina

det där måste jag visa min komps som är vegetarian!! :D

2010-08-11 @ 14:52:31
URL: http://leath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan