KERATIN COMPLEX

Nu har jag äntligen gjort min keratinbehandling. Nu är mitt hår plattare än plattast men fräshare än fräshast! Dock kan jag ju säga att färgningen jag gjorde igår var totalt onödig. Gud vad färgen släppte i mitt hår.

Det blev tyvärr ingen bra efterbild men ni får lite bilder från självaste behandlingen!


Här på bilderna före kan ni se hur mitt hår ser ut när det är obehandlat direkt efter duschen. Frizz
Det man börjar att göra är att tvätta håret två gånger med ett djuprengörande schampoo. Sen blåser man det så det är 100% torrt.



Sen så penslar man i keratinet och låter det sitta i 20minuter med hätta.
När verkningstiden är klar så blåser man upp håret igen utan att skölja eller något.



Sen är det dags för plattningen av håret. Man måste ta supertunna passeér med en speciell plattång som blir upp till 450grader varm. Här kan ni se hur halva håret har blivit efter man har plattat det. På höger sida av bilden så är det färdiga resultatet medan det fortfarande är frissigt på andra.
När plattningen är över så är det klart. Nu får jag inte göra iprincip något alls med håret. Det måste hållas rakt under tre dygn. Kan ej tupera eller så för då blir behandlingen förstörd.
Jag känner bara hur jag vill puffa och burra upp det, sätta i en massa löshår och sånt. Men icket.


Detta är en behandling som kändisar som Jennifer Aniston och Jennifer Lopez gör. Ni ser bara på bilden vilken glans det blir i håret och ingen som helst frissighet! Hade jag plattat håret själv så skulle det ändå vara frissigt och fnasigt. Resultatet varar i ca 3-5 månader.

Behandlingen kostar ca 3000kr att göra eftersom materialet är dyrt + att det tar lång tid att göra. Nästan 3 timmar! I priset (på hårizont) ingår schampo och balsam som gör att behandlingen varar längre.


Har ni frågor om behandlingen? Tveka inte att slänga iväg en kommentar! ;)









Kommentarer
Postat av: Katarina

Åh så fint det blev!

Hur mycket kostar en sån behandling?

2010-08-16 @ 19:01:41
Postat av: ROCKABETTY

sv: danke schön! :D

2010-08-16 @ 19:19:28
URL: http://rockabetty.blogg.se/
Postat av: Carro

Vart gjorde du behandlingen?:)

2010-08-16 @ 19:30:32
Postat av: LISOU

Jo, så äre ju :/

2010-08-16 @ 19:31:38
URL: http://lisou.blogg.se/
Postat av: LISOU

Jo, så äre ju :/

2010-08-16 @ 19:31:40
URL: http://lisou.blogg.se/
Postat av: Emma

Hjälper ni också att klippa till löshår?

2010-08-16 @ 20:30:38
Postat av: Hanna

Är behandlingen bara mot frizzigt hår? inget annat?

2010-08-16 @ 20:49:57
URL: http://hanneluren.blogg.se/
Postat av: Elvira

Jag ska göra behandlingen och jag tänkte höra om det finns någon slags garanti på att håret blir rakt? För jag har riktigt riktigt lockigt hår (typ krulligt) och känns tråkigt att betala 3000 spänn om håret ändå kommer vara lockigt. Dock har jag inte så hårda lockar, de går att kamma ut och när håret är blött så är det rakt:)..

2010-08-22 @ 15:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan