The case

Ikväll börjar "fallet" på tv. Det är en dokumentärserie på 4 avsnitt om olika stora fall under 2000-talet som skakat Sverige. Det första, ikväll, är om Hagamannen. Börjar kl. 21 och går på Svt1.
Väldigt intressant att se då man faktiskt bor här. Det känns som att det var igår då de tog fast honom. Men det har gått 3år. Helt sjukt vad tiden går fort. Denna man har faktiskt förstört lite av uppväxten för många tjejer här i Umeå. Jag var ju bara 15år då de tog fast honom, men innan det så utrustade mamma mig med överfallsalarm, rödfärgande spray mm. Och för många tjejer som bor här så har många gått runt och varit oroliga under tiden han härjade. Så fort man såg en man ute så tänkte man ut närmaste flyktväg, greppade telefonen och överfallslarmet i fickan mm. Man var tvungen att ständigt vara uppmärksam.
Tyvärr så är det ju alltid någon våldtäcksman i farten, men vi är glada att det är en mindre iallafall. Dock tycker jag synd om Hagamannen, Niklas, familj. Särskilt hans barn. Hans fru ville inte att filmen skulle visas då barnen får lida av det. Det tycker jag också, men... Hans offer och alla anhöriga till dem har ju också fått lida. Borde inte de ha rätt att se vem Hagamannen egentligen är?...



Vad tycker ni? Vad är era känslor kring filmen, fallet? Någon som bor här som har något minne från tiden Hagamannen fortfarande var på fri fot?

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag minns en morgon när jag var på väg till jobbet ungefär ett år innan han greps, en man i huvtröja sprang efter mig så jag cyklade som en galning, halkade på is, hade sönder mina byxor och fick ett stort ärr av det :(

2009-10-11 @ 20:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan