No shopping

 

Så, hur går det för mig med mitt shoppingförbud då?

- Nu har jag ju faktiskt klarat av en månad och fem dagar. Känner mig riktigt stolt. Har faktiskt inte köpt någonting annat än efa olja, och det hör verkligen inte till ämnet shopping. Min kära mor har varit riktigt snäll och köpt underkläder till mig, och fick en försen födelsedagspresent av min fader, kappan från Zara.

 

Hur har det känts att inte kunna shoppa?

Det var en riktig plåga i början av min shoppingfria period. Jag var deprimerad då jag såg massa börja köpa nya höstkläder och skor. Det är inte heller lätt då man läser olika slags bloggar, man blir ju så inspirerad och sugen på att köpa nya kläder och accesoarer då! Men nu efter en månad så känns det så mycket bättre! Jag har inte längre ångest för att jag shoppar för mycket och pengarna rinner iväg. Nu är det tvärtom! Jag blir riktigt taggad då jag ser pengarna på mitt konto växa! Har även sålt massa kläder och då gjort mer plats i garderoben. Även hittat saker man kan använda mer osv. Har varit lärorikt att klara sig på det man har och kombinera mera!

 

Kommer jag att klara av en hel månad till utan att shoppa?

Både ja och nej. Vi har ju klassfest om några veckor och då är jag "tvungen" att köpa lite maskeradkläder. Men hade jag inte haft den lilla haken så hade jag lätt klarat av det! Men jag åker ju också till London och Stockholm runt den 25 Oktober så, då kan man inte hålla in heller ;)

 

Hur har jag då undvikit all shopping?

För det första, så har jag undvikit stan rejält. Jag har knappt gått in i en affär på en hel månad. Tråkigt, men det gör allt mycket lättare att stå emot. Vet man inte riktigt vad som finns ute i butikerna så vet man inte heller vad man går miste om. Men däremot så är det ju jättesvårt att inte kolla på internet! Sitter nästan varje dag och kollar vad som kommit in på olika nätbutiker. Men, det är bara att vara riktigt rå!

 

Tips till er andra!

Om du har tendens till att shoppa lite för mycket så fort du går på stan så är det superbra att ha en shoppingfri månad! Jag känner verkligen inte samma behov längre av att köpa saker bums! Efter jul och nyår så ska jag ha två shoppingfria månader igen! Det är pain som fan, men oj vad mycket pengar man kan spara till annat kul också! Nästa år så ska jag vara riktigt duktig och skriva upp ALLT jag handlar för och dokumentera. Det är skrämmande så mycket pengar som går åt till kläder, smink, skor, accesoarer, mat och dryck! Kan vara lärorikt för den som fortfarande bor hemma (som jag) som en dag ska flytta till eget! Då kan man inte hålla på som man gör idag!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan