Acts of Random Kindness

Törstig häst frös fast i dammen
Törstig häst frös fast i dammen

Åh, jag blir alltid så glad när jag ser sånt här. Tänk att det faktiskt finns normalt funtade människor mitt ibland oss som bryr sig om djur. Man blir idag mer förvånad att se och höra folk som gör goda gärningar, än att höra att folk ignorerar andra. Jag har nog aldrig riktigt hamnat i en sån situation att man kan göra något stort för någon. Men jag kommer så väl ihåg en gång då jag skulle hälsa på en vän. Precis innan jag skulle gå in i trapphuset så skriker en kille efter mig: "Du, tjejen! Kan du komma hit och hjälpa mig?!" Jag vände om och gick till hans bil där han sa att han var rullstolsbunden och att han råkat lägga in rullstolen i skuffen istället för i baksätet. Så, han bad mig bara att gå till skuffen, öppna, ta ut hans rullstol och fälla ut den till honom bredvid förarsätet. Och bara att han sa: "Tack, nu har du gjort dagens goda gärning!" gjorde mig så fruktansvärt glad. Ler fortfarande då jag tänker på det. Man behöver verkligen inte göra något storartat för att göra någon glad.

Har ni någon gång hamnat i en liknande situation?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan