WORKING WOMAN

 

Hej allihopa!

Vad roligt att se att så pass många orkade att läsa igenom mitt inlägg igår ang. Bomull och Päls! En läsare skrev att jag drog alla över en kam då jag menade att människor är hänsynslösa! Och visst att jag gjorde det, men jag hoppas ni förstår att det alltid finns undantag! <3

När jag pratar om folk som köper tex. djurtestade produkter så vill jag inte rikta det mot Er, och försöka få mig själv att framstå som värsta ängeln. Jag har ju också massa djurtestade produkter hemma! Dock vill jag undvika att köpa nya och jag önskar att det fanns en större djurvänlig marknad. Det är vad jag försöker få fram i bloggen, så det är klart! ;)

 

Förövrigt har jag jobbat på hotellet hela dagen i städet. När jag jobbar på hotellet så brukar jag aldrig orka sminka mig eller fixa håret. Slänger bara upp det i en knut och kommer helt osminkad. Jag ser det som en viss "ledighet" när jag jobbar där. Alltid när man är i skolan eller ute på praktiken så förväntar folk sig att frisörer ska se ut på ett speciellt sätt och vara fixade och fina. Till och med lärarna på skolan brukar säga; "ni måste alltid se snygga ut i håret för ni representerar denna linje!"... När jag städar hotellrum så ser gästerna mig som vilken städerska som helst, vilket är skönt tycker jag. Ni får inte tro att jag tycker det är tråkigt att sminka mig och fixa håret på morgnarna, utan jag vill mest kunna sova ut och inte slösa tid på att göra mig fin.

 

En fråga till er läsare;

Spelar en frisörs utseende någon roll då ni ska klippa/färga håret? Skulle ni kunna gå till en frisör som har mjukisbyxor, löparskor, skitigt hår och är helt osminkad? Eller att bara gå till en frisör som inte har samma stil som du har... Svara helt ärligt!

 

 

 

 




Kommentarer
Postat av: Andréa

Sv: Hehe, så kan det bli :D

Har du lösögonfransar på bilden i det här inlägget? Isåfall vilket märke? Det såg jättefint ut :)

2009-11-15 @ 18:48:38
URL: http://makeupartisten.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej, måste bara säga att du är otroligt vacker! :D Och jag är helt galen i ditt hår, det är jättefint! :)



Jag skulle tycka att det vore riktigt häftigt om en frisör skulle ha mjukisar, helt osminkad osv så länge personen är trevlig, duktig och förstår hur jag vill ha mitt hår. Allt det där andra är ju bara yta, förstår ju dock ändå varför frisörer ska se bra ut i håret men ändå, vore grymt om någon kunde gå emot allt det där ;P

2009-11-15 @ 18:52:50
Postat av: yasmine modell & blivande mamma

oki jag har haft middag hos mina föräldrar men nu tar jag de lungt i soffan.

fin bild på dig.

ja man går ju inte till vilken frisör som helst kan jag säga.

hehe kraaam

2009-11-15 @ 19:01:45
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: jess

cool bild :) Hmm.. jag har aldrig tänkt på det men nu när du nämner det så kanske man tänker lite på hur frisören ser ut. JAg klipper mig t.ex. hellre hos en ung person än en äldre :)



tack så mycket!

2009-11-15 @ 19:35:51
URL: http://jessljungberg.blogg.se/
Postat av: anouk

Njaaae. Nu har inte jag gått till frissan på sju år då min bästa kompis som är grym klipper mig. Detta har ju resulterat i att jag inte litar på ngn annan. Och tror nog ännu mindre på ngn som ser ovårdad ut:P

2009-11-15 @ 21:18:09
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: sofie

Jag skulle nog inte bry mig om vilka kläder frisören har på sig eller ifall hon/han är sminkad eller inte. Däremot skulle jag kanske fundera lite om frisören hade väldigt skitigt hår 8-/



Jag kan också erkänna att jag nog lite omedvetet tittar på frisörens hår, har hon en väldigt "crazy" frisyr ger jag nog en försiktigare beskrivning av den frisyr jag vill ha (och är mer tveksam till att säga "gör något som du tycker är snyggt").



Så sammanfattningsvis: det är nog bara håret jag tittar på :)

2009-11-15 @ 22:11:03
Postat av: Sara

Då mjukisbyxor int hör hemma på jobbet skulle jag nog inte räkna med att frisören arbetade, så nja. Inga mjukis om jag nog mot alla odds beger mig till frisören ;)

2009-11-17 @ 00:44:02
URL: http://sarajohansson.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan