What a day...

Jag hade ju praktik idag med som sagt. Det var full rulle. Hade kunder från 10-15. Konstant. Det kom in kunder i salongen, och telefonen ringde stup i kvarten!! Måste dock berätta om min sista kund jag hade idag.
Som kul är så har vi frisörer ingen tystnadsplikt.


Det var en äldre kvinna som var väldigt hurtig som hade beställt tid för tvätt och föning. Hon skulle nämligen ut ikväll och jag fick äran att göra henne vacker.
Start vid schamponeringen. Som med alla andra kunder så slog jag igång massagestolen under tiden jag skulle schamponera. Då skriker hon till:
"AOOUCH, vad var det där?!"
Jag: "Det är massage i stolarna"
Hon': "Jasså, GILLAR FOLK DETHÄR?!"
Jag: "Jo, det är väldigt populärt.."
Hon: "Va?! Jasså..... KAN MAN BLI SJUK AV DET?"
Jag: "Nääe.. Det tror jag då inte.."
Hon: "MEN JAG KANSKE BLIR ILLAMÅENDE? JAG KANSKE BÖRJAR SPY?!"
Jag: "Det hoppas jag då verkligen inte att du gör.."
Hon: "Näe, kanske inte nu. MEN EFTER?!"
Jag: "Det är ingen som har gjort det ännu..."
Hon: "KAN DU HE I LITE INPACKNING I HÅRET? ELLER KOSTAR DET EXTRA?"
Jag: "Det är klart att jag kan göra det..."
Hon: "Vad gör du nu för något?"
Jag: "Jag schamponerar håret ditt.."

Ja.. ni kan tänka er.. När vi kom tillbaka till stolen så bestämde vi oss för att lägga håret på henne för att få upp mycket volym. Hon tar upp ett fotografi som visar hur hon ungefär vill ha det. Sedan pratar hon på..

Hon: "VI SKA JU UT IKVÄLL SÅ JAG TÄNKTE ATT JAG SKULLE HA BOKAT TID FÖR SMINK OCKSÅ.. MEN DET KOSTAR VÄL EXTRA FÖRSTÅSS?"
Jag: "Jo.. Jag tror inte riktigt vi har tid för en sminkning idag.."
Hon: "MEN VAD KOSTAR DET?"
Jag: "Jag är inte riktigt säker på priset. Jag får kolla upp det sen.."
Hon: "JAG VILL JU SE RIKTIGT SNYGG UT IKVÄLL. MAN SKA JU HA KUL HELA KVÄLLEN, OM DU FÖRSTÅR VAD JAG MENAR."
Jag: "Jojo, det ska jag försöka ordna.."
Hon: "JAG HAR ALDRIG VARIT HÄR FÖRUT, MEN DIT JAG BRUKAR GÅ HAR INTE ÖPPET PÅ LÖRDAGAR.. MEN DU BORDE VÄL OCKSÅ KUNNA FIXA TILL MIG...."
Jag: "Det hoppas jag att jag ska..."
Hon: "JÄMT NÄR VI ÄR UTE SÅ BRUKAR KARLARNA BJUDA UPP MIN VÄNNINNA. JAG FATTAR INTE VAD DOM SER HOS HENNE. HON ÄR INTE SPECIELLT SÖT. MIN ANDRA KOMPIS, SOM ÄR JÄTTESÖT, HON BLIR ALDRIG HELLER UPPBJUDEN..."
Jag: "Nähe, det var ju konstigt.. En del män har ju inte särskilt bra smak.. Hehe..."
Hon: "NÄ. MAN MÅSTE VARA GLAD PÅ INSIDAN OCKSÅ FÖR ATT DET SKALL SYNAS UTÅT VET DU. SÅ TROR JAG IALLAFALL. "
Jag: "Det har du nog väldigt rätt i måste jag säga..."
Hon: "HUR GAMMAL TROR DU ATT JAG ÄR?!"
(what the fuck ska man säga, tänkte jag. kan ju inte chansa på hennes riktiga ålder så jag drog på rejält med smör på mackan..)
Jag: "Kanske..... 50?"
Hon: "HA! DET ÄR MÅNGA SOM TROR DET. MEN JAG ÄR 63."
Jag: "Jaså.. Det trodde jag verkligen inte. Du ser inte en dag ut över 50..."
Hon: "DE FLESTA BRUKAR SÄGA DET. DU ÄR VÄL 18 ELLER?"
Jag: "Eeeh, jo hur kunde du veta det?"
Hon: "NÄ, JAG BRUKAR INTE TA FEL PÅ NÅGON!"
Jag: "Se där..."
Hon: "VÄNTA.. JAG SKA VISA DIG BILDEN IGEN!"

Hon tar upp bilden som hon visade mig förut och pekade ut kvinnan som satt bredvid henne på bilden.

Hon: "KOLLA, DET DÄR ÄR MIN KOMPIS SOM ALLTID BLIR UPPBJUDEN.. VISST ÄR HON INTE SÅ SÖT?"
Jag: "Eeehh..."
Hon: "JAG TYCKER DÅ ATT JAG SER MYCKET YNGRE UT ÄN HON. HON ÄR BARA 45!"
Jag: "Jassååå.. Jahaaa..."


Jag hade rullat klart hela håret och satte in henne i torkhuven..

Jag: "Vi brukar inte göra såhär, men jag kan lägga en skugga på dig under tiden du sitter här. Du behöver inte betala något extra..."
Hon: "GU SÅ SNÄLLT VA! JAG SKULLE VILJA HA EN LILA SKUGGA IKVÄLL, FÖR MIN KLÄNNING ÄR LITE LILA OCKSÅ.."
Jag sminkar henne och hon blir jättenöjd med skuggan. Men då försöker hon få mig att göra klart Hela sminkningen, vilket jag inte hade tid till.
Hon: "VA TROR DU? SKA DU INTE MÅLA TILL BRYNEN LITE OCKSÅ? JAG HAR EN BRYNPENNA HÄR NÅGONSTANS OCKSÅ.."
Jag: "Jo, det kan jag väl göra..."
Hon: "DINA ÄR SÅ SNYGGA, JAG VILL HA LIKADANA!"
Jag: "Tack. Ska försöka så gott det går..." *målar hennes bryn*
Hon: "DE BLEV JU JÄTTEEEESNYGGA! KAN DU INTE LÄGGA PÅ DE SVARTA PÅ ÖGONLOCKA?"
Jag: "Vad menar du, eyeliner eller?"
Hon: "NÄMEN, De på ögonfransarna!!"
Jag: "Jahaaa.. Men det är kanske bättre att du gör det istället. Jag är inte så duktig på att lägga mascara på andra..."
Hon: "MEN NÅ SVART PENNA UNDER ÖGAT DÅ? KAN DU GÖRA DET DÅ?!"
Jag: "Okejdå.." *målar kajal under franskanten*
Hon: "JAA, SEDÄR. DE BLEV JU JÄTTEBRA.. MEN SKA JAG INTE HA MASCARAN DÅ?"
Jag: "Vi kan nog ta det sist isåfall då håret är klart.. (Försökte lirka mig undan)
Hon: "DU VAR JU DUKTIG ÄNDÅ PÅ ATT SMINKA. HUR LÄNGE BLIR DU HÄR DÅ?"
Jag: "Tyyyyyyyp. Sex veckor till.."
Hon: "VA BRA. DÅ KANSKE JAG KOMMER FÖRBI INNAN DET....."



HAHAHA. alltså. Förstååååååååååår ni vad jag har varit med om. Jag skämtar inte. Hon var 10ggr värre. Fick knappt ut henne ur salongen. Hon var ju inte dum eller så. Hon var ju jättesnäll. Men verkligen, konstig. Men söt på något sätt. Jag tror att jag är uppbokad numera på lördagarna..








Kommentarer
Postat av: sofie

hahaha :D

2009-11-21 @ 17:42:44
URL: http://sofieoja.blogg.se/
Postat av: Frida

Höhöh du jag vet precis vem det där är! Hon brukar gå till salongen där jag är, hon kallas för"katt tanten" (När hon somnar som hon brukar göra i schamponeringen så låter hon som en katt)Hon är VERKLIGEN speciell men samtidigt så sjukt rolig! /Frida in your class! =)

2009-11-21 @ 22:48:28
Postat av: ElinochEnso

HAHA!

2009-11-21 @ 23:47:54
URL: http://elinoenso.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahaha men shit, vilken jobbig person!

2009-11-22 @ 01:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan