SWEDISH MEATS

Chefen för Swedish Meats avgår

"Branschorganisationen Swedish Meats ordförande Lars Hultström avgår med omedelbar verkan, berättar han i ett pressmeddelande. Han lämnar också styrelseuppdragen i HK Scan, LRF och Svenska Djurhälsovården. Hultström äger en av de grisfarmer där missförhållanden upptäckts.

"Jag anser att jag inte under rådande situation kan fullfölja mitt uppdrag. Jag vill fortsätta kämpa för att svenska bönder ska ha möjlighet att driva sina gårdar och sköta sina djur, men trycket är för hårt just nu. Vi kommer att fortsätta leverera fina grisar som vi alltid gjort och vi kommer att fortsätta arbetet på gården. Jag tar givetvis avstånd från all vanvård av djur - det är helt enkelt oacceptabelt. Jag har också förståelse för reaktionerna på de bilder som visats, de har skadat hela bonderörelsen."

Swedish Meats hade planerat ett extrainsatt styrelsemöte under eftermiddagen där man enligt SvD.se skulle besluta om Hultström skulle avsättas."

 

 

Så han tyckte bara att det var synd om grisarna när man visade bilderna? Jag fattar inte! Kan man inte se med egna ögon att de inte mår bra? Måste hela svenska folket reagera innan han själv gjorde det? Jag förstår inte vad problemet är!

Det som är ganska roligt med oss svenskar är att om vi inte får reda på något via nyheterna, då kan vi inte ta reda på fakta själva.

Jag menar, då Kalla Fakta tog reda på om fjäderplockningen på levande gäss - DÅ tog alla avstånd. DÅ reagerade ALLA!

Men man kan inte kolla upp fakta själv? Är man inte intresserade eller vad handlar det om? Skulle Kalla Fakta nu gå undercover och visa oss svenskar hur man flår djuren levande i Kina, DÅ skulle alla ta avstånd. Alla skulle bli upprörda. Men inte nu. Nu kan man inte ta reda på faktan själv...

 

Förstår ni hur jag menar? ;p

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: josephine

tack så himla mkt!:)

allt bra med dig??

2009-11-30 @ 11:22:03
URL: http://peaceloveandrocknroll.blogg.se/
Postat av: anouk

ja det är sorgligt. och lika snabbt glöms det bort igen. Det blir sån hysteri några månader, sen smyger det sig in igen liksom...

2009-11-30 @ 11:53:05
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan