Stockholm, Rise Against

Så, då ska jag skriva lite snabbt om Stockholm!

Vi anlände vid tolvtiden till hotellet. Därefter drog vi direkt till Drottninggatan för att gå på buttericks. Jag var ju på jakt efter ett par svarta vingar till Halloween. Dock hittade jag inga, så det blev ändrade planer för min del. (Ni får se sen) Det var kö in till buttericks. Helt sjukt! Alla var tydligen ute i sista sekund.
Anyways, vi mötte upp min pappa som bjöd oss på lunch. Vi åt pasta på restaurang Milano. Därefter shoppade vi lite mer och sedan var det dags att gå tillbaka till hotellet. Vi bytte kläder och sedan var planerna att käka middag på Hardrock Café. När vi kom dit så var det fullt. Det skulle ta minst en timme innan man fick något bord. Så då gick vi till en liten italiensk restaurang i närheten istället och käkade en pizza.


Efter vi käkat så skjutsade en kompis till Micke oss till konserten. Vi höll först inte på att hitta dit och jag fick mer och mer panik då vi inte kom fram. Tillslut tog Micke upp sin GPS på mobilen och då såg vi att vi var HELT fel. Och innan vi hade organiserat oss var klockan närmare 20.00. Väl inne i fryshuset köpte jag en t-shirt och stod och snackade med olika djurrättsorganisationer.




Rise Against är kända för att vara vegitarianer och insatta i djurens rätt. Så de hade bjudit dit bla. Djurrättsalliansen och djurens rätt. Berättade för dem att jag är intresserad av allt vad har med djurtester och pälsindustrin att göra. Dock är jag ju inte vegitarian vilket de försökte peppa mig till. Fick massa broshyrer med recept på goda vegetariariska maträtter. Funderar faktiskt på att minska ätandet av kött då jag gärna vill gå ner i vikt, låta djuren slippa lida och inte bidra till växthuseffekten. Jag älskar ju kött. Det är så gott ju!


Rise against var förövrigt sjukt bra. Har ju lyssnat på dem sen jag gick i sjuan. Ville nästan börja gråta då de började spela! Kärleeeeeeeeeek. Hero of War och Swing Life Away var nog de bästa låtarna. Mest stämning!

Efter konserten så kände jag för en glädjekick så jag skänkte 50kr till djurrättsalliansen. Kändes bra!
Vi hade ju tänkt gå ut efter konserten. Men med allt stressande under dagen och kvällen så kände vi för en myskväll istället. Somnade nästan direkt då vi kom hem.



På morgonen därpå så gick vi upp tidigt för att slippa köa till frukosten. På hotell Sign har dom en helt otrolig frukost. Hur gott som helst. Finns så mycket att välja på! Efter frukosten packade vi väskorna och drog ner en snabbis på stan igen. Gjorde några fler inköp bla på Weekday, BikBok och H&M. Nu ligger jag verkligen på minusminus! Men det känns bra.
Vi tog flygbussen till Bromma Airport och därefter flyget hem till Umeå.
En väldigt kort och stressig vistelse i Stockholm! Men VÄRD!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan