Singing Bee celeb

Någon som såg Singing Bee ikväll? Det gjorde jag!
För er som inte sett programmet så är det ju en musiktävling där man kan vinna pengar. Från början var det privatpersoner som tävlade. Men nu är det typ "b-kändisar". Då går ju pengarna istället till olika slags organisationer. När det var tre personer kvar i utslagstävlingen så frågade programledaren vars pengarna skulle gå. Gabriel Odenhammar (även känd som Håkan i "Sunes sommar") skulle skänka sina pengar till ungdomar som hade psykiska problem. Emma Englund (tydligen från bonde söker fru) ville skänka pengarna till fattiga barn i rumäninen osv.  Sist, men inte minst, Fredrik Paulún (en känd näringsfysiolog som jag aldrig tidigare hört talas om) tänkte skänka sina pengar till en organisation som tog hand om hemlösa hundar.

Men nog så jävla typiskt så vann den där jävla bonnfrun, Emma. Det händer inte ofta att folk vill hjälpa till att skänka pengar till djur. Tycker det var riktigt synd att han inte gick vidare!
Det jag fösöker säga är, fattiga barn har länge blivit uppmärksammade. Det finns faddergalor och allt möjligt i tv för dem. Men djur har ju ingen sådan "gala". Vi samlar även in pengar varje termin till fattiga barn i skolan. Därför tycker jag att hundorganisationen borde fått pengarna!!












Kommentarer
Postat av: Lina

Ja folk säger att böcker är bättre :P

2009-11-26 @ 23:05:49
URL: http://liinaedfeldt.blogg.se/
Postat av: Elin

Det tycker jag med!

2009-11-26 @ 23:38:28
URL: http://elinoenso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan