Brushes

Här kommer inlägget jag lovade er tidigare!


 

 

 

 

 

 

 

 

 

I.D kabukin - Är (som många kanske redan vet) till för I.D's mineral foundation. Denna borste använder jag dagligen och den är superbra. Rengörs med Shampoo och Balsam helst minst en gång i veckan. (Jag är sjukt dålig på att rengöra penslar.)

 

1. - Min älskade Rouge Brush från MakeUpStore. Den använder jag till att shadea och lägga rouge med. Även denna rengör man med Schampoo och Balsam. Den går på 175kr i butik.

 

2. - Den rosa fluffiga saken ni ser på bild, är alltså en Powder Brush, den är mjuk och ger en tunn och jämn applicering av puder. Bra om man vill se neutralt sminkad ut! Shampoo och balsam fungerar bäst också här eftersom det är äkta gethår.

 

3. - Min skuggpensel från Trucco införskaffade jag mig för några år sedan. Älskar denna pensel för att den är skön att hålla i och gör det lätt att applicera skuggan då den är så smidig. Brukar oftast använda den till mina mörkare skuggor då jag är nära ögonen med den. Har inga uppgifter om priser men eftersom den (också) innehåller äkta hår så - shampoo och balsam is the shit.

 

4. - Min concealerpensel från Make Up Store. Denna pensel använder jag till att täcka mörka ringar under ögonen och finnar och sånt! Synthetic Brush - Large heter den och priset ligger på 165 svenska riksdaler. Penseln är bra att använda till fetare typer av smink, som concealer. Fett löser fett har ni kanske hört? Så därför är denna bra att rengöra med ett fettlösande medel som exempelvis Yes diskmedel. Denna pensel är gjord utav syntethår.

 

5. - Min andra pensel till ögonskuggor. Även denna från Make Up Store. I butik heter den Eyeshadow Brush - Medium och kostar 195kr. Tycker denna pensel är lämlig att använda till bas och andra ljusa skuggor eftersom den är så bred. Det är svårt att finlira runt ögonen med den! Den är gjord av mårdhår och rengörs med Shampoo och balsam.

 

6. - Min brynpensel köpte jag för flera år sedan på Kicks. Används till att fylla i brynfärg eller även under nedre franskanten där man vill ha ett jämt och fint resultat. Priset ligger väl runt 50-lappen!


7. - Sist och minst - en applicator. Vet inte riktigt hur den hamnade i min sminkväska, men den bor där iallafall. Superbra att använda då man vill att skuggorna ska bli mer intensiva. Applicatorn trycker in skuggan. En skuggpensel har ofta en tendens att "sopa bort" skuggan och blir därför inte riktigt lika intensiv.



Hoppas ni känner er klokare efter ännu en flummig förklaring!
Lycka till!






Kommentarer
Postat av: jenny

Härligt! Ska kika förbi make up store:)

2009-11-12 @ 12:54:29
URL: http://jennyorahim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan